TOP termékek

Pénztárgép értékesítés és Szerviz

+36202366684

ferkassza@gmail.com

Hírek

Hírek
Hírek

Fontos információk!!

 

Általános információk a vendéglátó üzletet üzemeltetőknek

 

 

A jelenleg hatályos jogszabályok alapján minden, Magyarországon működő vendéglátó üzlet üzemeltetőjének – vagyis annak tulajdonosának vagy bérlőjének − regisztrálnia kell vendéglátó üzletét az NTAK-ba.

A regisztrációra kötelezett vendéglátó üzletek tekintetében a jogszabály a regisztrációt 2021. november 1-től az adatszolgáltatást pedig 2022. július 1-től írja elő. Ennek megfelelően a szolgáltatónak legkésőbb az adatszolgáltatás megkezdéséig (2022. július 1.) el kell végeznie a regisztrációt és gondoskodnia kell arról, hogy rendelkezzen az adatszolgáltatás teljesítésére alkalmas vendéglátó szoftverrel is. További információt lásd   https://info.ntak.hu/vendeglatas




Mikor kell elvégezni az online pénztárgép éves szervizes felülvizsgálatát?

A pénztárgépek éves felülvizsgálata kötelező. A felülvizsgálat része a szervizes helyszíni vizsgálat, amit évente egy alkalommal a pénztárgép üzemeltetőjének kell elvégeztetnie. Az éves felülvizsgálat során a szerviz ellenőrzi, hogy nem történt-e illegális beavatkozás a pénztárgépen, hogy a pénztárgép működése, működési körülményei megfelelnek-e a jogszabályi előírásoknak és szükség esetén kicseréli a pénztárgép adóügyi ellenőrző egységének akkumulátorát.

Az éves felülvizsgálatot első alkalommal a pénztárgép üzembe helyezését követő 1 éven belül kell elvégeztetni. Az 1 éves határidő kezdőnapja a pénztárgép – üzemeltetési helyen tartott – pénztárgépnaplójába is bejegyzett üzembe helyezésének (megszemélyesítésének) időpontja.

Ezt követően az ismételt éves felülvizsgálatot mindig a legutóbbi éves szervizelését követő 1 éven belül kell elvégeztetnie az üzemeltetőnek. Az 1 éves határidő kezdőnapja a pénztárgép – üzemeltetési helyen tartott pénztárgépnaplójába bejegyzett – előző éves szervizes felülvizsgálata elvégzésének napja.

 Ha az 1 éves határidő vége olyan időszakra esik, amikor az üzemeltető szünetelteti a pénztárgép használatát, akkor legkésőbb a pénztárgép – szüneteltetés befejezését követő – újbóli használatba vételekor haladéktalanul el kell végeztetni az éves szervizes felülvizsgálatot.

Forrás:nav.gov.hu



Tájékoztató az online pénztárgépek átszemélyesítéséről

Az online pénztárgépekre vonatkozó műszaki előírásokat1
a 9/2016 (III.25.) NGM rendelet (a
továbbiakban: NGM rendelet) megváltoztatta. Az új követelményeknek megfelelő pénztárgépek
alkalmasak az üzemeltető váltás megvalósítására, azaz „átszemélyesítés”-re.
Átszemélyesítésre van szükség a pénztárgép üzemeltetőjének megváltozásakor, például a pénztárgép
eladásakor, vagy bérelt pénztárgép esetén a bérlés elején és végén. Ugyancsak szükség van az
átszemélyesítésre akkor, ha megváltozik a pénztárgép üzemeltető adószámának törzsszáma (az
adószám első nyolc számjegye), például a cég átalakulása, beolvadása (stb.) esetén.

Forrás: nav.gov.hu

Vélemények

Legyen Ön az első, aki véleményt ír!